Chodci jsou přitom nejohroženější skupinou v silničním provozu. Na rozdíl od řidičů, kteří mají k dispozici bezpečnostní pásy a airbagy, chodce při střetu s dopravními prostředky nic nechrání. Od ledna letošního roku řešili prostějovští policisté v regionu devět dopravních nehod, při kterých byli nějakým způsobem poškozeni chodci. Dva z nich při nehodě zemřeli, dva utrpěli těžká a šest lehká zranění. „Dvě z těchto nehod zavinili právě chodci,“ uvedla prostějovská policejní mluvčí Alena Nedělníková.

Devět střetů automobilů s chodci přímo na přechodu zaznamenali muži zákona na Přerovsku. Z 41 dopravních nehod s účastí chodců jich osm zavinili pěší. „Tři při nehodách zemřeli, třináct bylo zraněno těžce a 22 lehce,“ sdělila mluvčí přerovských policistů Michaela Sedláčková.
Osm zraněných chodců, tři lehce a pět těžce. Taková je bilance dopravních nehod na Šumpersku. Střetům na vozovce se nevyhnuly ani dvě děti, které skončily s těžkými poraněními v nemocnici.

„Je to o tři nehody s účastí chodců více než ve stejném období loňského roku,“ srovnal mluvčí policistů v Šumperku Miloslav Svatoň. Na mýtus absolutní přednosti chodců na přechodech doplatilo na Olomoucku už 63 pěších, šestnáct jich přitom dopravní nehodu zavinilo. „Tři chodci srážku nepřežili,“ dodala mluvčí olomouckých policistů Marta Vlachová s tím, že v loňském roce zavinili chodci 24 dopravních nehod, z toho 7 dětí. Jeden člověk zemřel.

Za většinu střetů chodců s motoristy mohla nepozornost těch, kteří jej způsobili. Jak se na silnicích chovat, se učí již děti v mateřské škole. „Na vycházkách jim vysvětlujeme, jak fungují semafory, kde je bezpečné silnici přejít a jak do ní vstupovat. První a poslední dvojice dětí ve skupině navíc nosí bezpečnostní reflexní vesty,“ řekla učitelka jedné školky v Prostějově Alena Žáková.