A právě toho se rozhodlo využít vedení univerzity v nové kampani s podtitulem „Když se ohlédnu, vidím Olomouc".

Svou tvář kampani propůjčili vybraní významní absolventi. V promo spotu se tak objevují plastický chirurg Bohdan Pomahač, tenistka Helena Suková, fotograf Jindřich Štreit, moderátor Jakub Železný či amerikanista a první polistopadový rektor Univerzity Palackého Josef Jařab.

Když se ohlédnu, vidím Olomouc. Propagační klip UP na youtube

Zdroj: Youtube

Propaguje školu i město

Celkem osm osobností reprezentuje nejen osm fakult Univerzity Palackého, ale také šíři oborů, kterých olomoucká univerzita nabízí ke studiu přes šest set.

„Cílem kampaně je připomenout, že Univerzita Palackého je domovskou univerzitou výjimečných osobností českého a světového společenského života. Tito lidé prožili dlouhý čas v Olomouci, která zůstává v jejich paměti coby mimořádné místo, k němuž se budou už vždy vracet. Klip představuje jen několik z nich, jedná se však o stovky a tisíce mimořádně úspěšných absolventů, kteří se vyznamenali v mnoha oborech lidské činnosti," přiblížil prorektor pro vnější vztahy Petr Bilík.

Stejně jako v případě posledního univerzitního videa Olomouc – univerzitní město, propaguje nový spot nejen univerzitu, ale prostřednictvím leteckých záběrů i město Olomouc.

Přes sociální sítě i kina

Za oběma klipy stojí stejný autor, absolvent žurnalistiky Marek Partyš.

„Počítáme s tím, že se klip bude šířit primárně prostřednictvím sociálních sítí. Plánujeme jej ale nasadit i do vybraných kin. Současně budeme kampaň prezentovat i na venkovních reklamních nosičích ve vybraných krajích," doplnil Bilík.

Univerzita chce kampaní oslovit potenciální uchazeče o studium a jejich rodiče, ale i své stávající absolventy.

Právě pro ty připravuje na podzim příštího roku v rámci sedmdesátého výročí znovuobnovení olomoucké univerzity velké absolventské setkání.