Spoj, který opustil Olomouc v 10.10 hodin, jel do hlavního města z poloviny obsazený.

„Jezdím převážně s RegioJetem a říkala jsem si, proč to nezkusit. Je to za dobrou cenu. Pojedu ekonomickou třídou," řekla před nástupem na palubu Jana Sigmundová, která směřovala do Prahy na pracovní pohovor.

I přes malé prodlení v České Třebové, kde vlak nenabírá cestující, dohnala souprava bez potíží několika minutovou ztrátu kvůli výluce na trati.

„Byla to velice příjemná cesta. Jediné, co bych vytkla, je nedoladěná klimatizace. Chvílemi tady byla pěkná zima, jindy zase moc teplo. A příště si raději zarezervuji místo na dvousedadle. Čtyři cestující u jednoho stolu, jsou trošku moc," sdělila své dojmy na konci cesty Olomoučanka Sigmundová.

Krátce po třinácté hodině se vlak rozjel opačným směrem přes Pardubice a Olomouc do Ostravy. Lidé mohou cestovat v expresu třemi třídami.

V soupravě je obsluhuje příjemný personál, k dispozici je také například občerstvení, internetové připojení s vlakovým portálem, noviny nebo elektrické zásuvky v celém vlaku.

Jako jednu z předností uvádí dopravce pohodlnost zajištěnou polohovatelnými sedadly.

Dopravce chce na základě připomínek prvních cestujících fungování všech detailů zázemí doladit tak, aby na koleje v řádném provozu od 9. prosince vyrazilo všech plánovaných šestnáct spojů denně bez komplikací.

Je lepší jet do Prahy LeoExpressem, ČD nebo RegionJetem?

Přehledné SROVNÁNÍ všech dopravců i podrobnou REPORTÁŽ z cesty LeoExpressem najdete ve středečním tištěném vydání Olomouckého deníku