Křižovatka ve spodní části největšího vyškovského sídliště je už dlouhodobě trnem v oku nejen lidem, kteří v dané lokalitě bydlí. „Přestavět by rozhodně potřebovala a kruhový objezd se mi zdá jako lepší řešení než dřív navrhovaná průsečná křižovatka se semafory. Samozřejmě mě mrzí, že to nebude už letos, mluví se totiž o tom už dlouhodobě," podotkl například Vyškovan Pavel Kudlička, který na sídlišti bydlí.

Změny jsou podle něj nutné. „Dívám se na to z pohledu řidiče, mnohokrát už se mi stalo, že jsem si radši zajel, abych se téhle křižovatce vyhnul. Ale ostrůvky pro autobusy jsou určitě dobrý plán," dodal Kudlička.

Rekonstrukci křižovatky zkomplikovaly problémy s pozemky, kterých se přestavba dotkne. „Teď už bych řekl, že vyřešení křižovatky je na dobré cestě, postoupilo to. Parametry kruhového objezdu už máme vyřešené, ale letos už to každopádně nestihneme. Příští rok je to ovšem už skoro jisté, čekáme na vyřízení stavebního povolení," řekl vedoucí vyškovského odboru dopravy Petr Buchta.

V současné době čekají lidé na autobusy, které stavějí u křižovatky, na krajích silnice. „To samozřejmě není z hlediska bezpečnosti ideální situace. Proto v první fázi přestavby křižovatky vzniknou ostrůvky pro autobusy, zvýšíme také počet parkovacích míst. Tohle bychom rádi stihli ještě letos," uvedl vyškovský místostarosta Roman Celý.

Dodal že druhá část rekonstrukce, tedy vlastní přestavba na kruhový objezd, začne podle předpokladu odboru dopravy pravděpodobně příští rok. „Záleží to na tom, jak rychle se nám povede získat stavební povolení. Samozřejmě bychom byli všichni rádi, kdyby to bylo co nejdřív," dodal místostarosta.

Peníze na rekonstrukci má město připravené, v letošním rozpočtu na ni vyčlenilo deset milionů korun. „V tomto ohledu tedy můžeme s rekonstrukcí začít v podstatě kdykoli. Záleží tedy na stavebním povolení a potom na výběrovém řízení na dodavatelskou firmu," doplnil Celý.

Právě kvůli penězům se celá rekonstrukce připravovala několik let. Původní odhady ceny kruhového objezdu se totiž pohybovaly kolem šestnácti milionů korun, což bylo příliš mnoho. Město se proto loni rozhodlo postavit průsečnou křižovatku řízenou semafory.

I to se však později změnilo. „Nejdřív vycházela velmi levně, jenže s dalšími propočty začaly narůstat náklady, až jsme se dostali k deseti milionům korun. A když jsme potom nechali znovu zpracovat variantu kruhového objezdu, projektant zjistil, že se cenově dokáže na této částce udržet," vysvětlil tehdy Celý. Proto se radnice znovu vrátila k původnímu záměru.