V úterý dopoledne o tom informovalo tiskové oddělení olomoucké radnice.

Tramvajová trať, po níž by se měli první cestující svézt v roce 2014, povede přes areál bývalého Mila Olomouc, kde se na jaře začala budovat první části stavby nové čtvrti Šantovka.

První část nové tramvajové trati skončí na ulici Rooseveltova, za křižovatkou s ulicí Velkomoravská.

Stavba I. etapy je rozdělena na dvě části - část A, tedy terénní úpravy a stavbu mostů, začala letos v dubnu. Část B, tedy pokládka kolejí, se plánuje na jaro příštího roku.

„Přidělení dotace je nejdůležitější bod na cestě k vybudování tramvajové trati, bez úspěchu v dotačním řízení bychom mnohem hůře hledali prostředky na její realizaci. Projekt prošel nesmírně náročným posuzováním a i švýcarské autority kladně posoudily jeho připravenost a přínosy pro rozvoj MHD a kvalitu životního prostředí ve městě," řekl primátor města Olomouce Martin Novotný.

„V tomto kole švýcarských fondů jde navíc o projekt objemově výrazně největší, což úspěch Olomouce jen umocňuje. Splatíme tak dluh velké části Olomoučanů, kteří dosud nemohou využívat komfort městské hromadné dopravy," dodal primátor.

Napojení nové tramvajové trati z ulice Velkomoravská na ulici Rooseveltova, kde bude končit první etapa výstavby tramvajové trati na jižní olomoucká sídliště.

Napojení nové tramvajové trati z ulice Velkomoravská na ulici Rooseveltova, kde bude končit první etapa výstavby tramvajové trati na jižní olomoucká sídliště. Zdroj: MmOL, vizualizace: Stavoprojekt

Napojení nové tramvajové trati mezi ulicemi Rokycanova a Velkomoravská

Napojení nové tramvajové trati mezi ulicemi Rokycanova a Velkomoravská. Zdroj: MmOL, vizualizace: Stavoprojekt

Napojení tramvajové trati ze třídy 17. listopadu k obchodní galerii Šantovka

Napojení tramvajové trati ze třídy 17. listopadu k obchodní galerii Šantovka. Zdroj: MmOL, vizualizace: Stavoprojekt

Nesmíme podcenit žádný detail

Rozhodnutí o přiznání dotace dostalo město v pondělí. Podle radních jde o vyvrcholení více než dvouleté práce na přípravě a obhajobě projektu.

„Švýcarská dotace je pro nás úspěch i závazek. Tato technicky i organizačně náročná investice bude po celou dobu realizace a uvedení do provozu kontrolována Ministerstvem životního prostředí, Ministerstvem financí a zástupci švýcarských fondů. Z dosavadních jednání víme, že jejich prioritou je dbát především na účelné vynakládání finančních prostředků, vysokou kvalitu práce a dodržování termínů," sdělil náměstek primátora Ladislav Šnevajs.

„Jde o investici, která podstatným způsobem změní a předurčí rozvoj zanedbané části města, nesmíme podcenit žádný detail, aby tramvaj a nábřeží mohly sloužit ke spokojenosti současných i budoucích generací obyvatel a návštěvníků města," kontatoval Šnevajs.

Definitivní a oboustranně závazná smlouva o dotaci bude podepsaná po vysoutěžení dotované části výstavby (část B – 1. etapa – pozn.), což by mělo být v březnu 2013. Tramvaj na Nové Sady

ROZŠÍŘENOU VERZI ČLÁNKU I S DALŠÍMI OHLASY ZAINTERESOVANÝCH SUBJEKTŮ NAJDETE VE STŘEDEČNÍM TIŠTĚNÉM VYDÁNÍ OLOMOUCKÉHO DENÍKU

SOUVISEJÍCÍ: Tramvajovou trať na Nové Sady začnou stavět na jaře