„Ve tříkilometrovém úseku bude využito osmnáct tisíc metrů krychlových betonu. Receptura krytu je stejná, jako v případě modernizovaných úseků D1. Používají se na letištní plochy, dálnice nebo rychlostní komunikace,“ popsala mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Lucie Trubelíková.

Přibližně patnáct pracovníků zajišťuje v tomto úseku obsluhu finišeru. Dalších šest se pak stará o obsluhu betonárny, zatímco asi deset strojníků a řidičů zajišťuje navážení betonu.

Práce jsou součástí modernizace dálnice D46

Ty zahrnují mimo jiné i úpravu mimoúrovňové křižovatky (MÚK) Vyškov a stavbu protihlukové stěny u Pustiměři, kde zvuková zátěž překračuje limity.

Nová křižovatka i záložní ranvej pro stíhačky. Silničáři u Vyškova opravují D46.
Nová křižovatka i záložní ranvej pro stíhačky. Silničáři u Vyškova opravují D46

„Na MÚK Vyškov přibude připojovací pruh ve směru na Olomouc, firmy předělají připojovací pruh křižovatky se silnicí I/47, vznikne i nový most přes řeku Haná. Kvůli tomu, že zatím chybí u křižovatky zmíněný připojovací pruh, nelze nyní v úseku zvýšit rychlost, teď se tam smí jet nejvýš sto kilometrů v hodině. Součástí modernizace dálničního úseku bude nový telematický systém, zásadní pro bezpečnost provozu,“ shrnula Trubelíková.

Estakáda je top dálničním mostem

Téměř čtyřicet kilometrů dlouhá D46, které se také říká Hanácká dálnice, vede z Vyškova přes Prostějov do Olomouce. Na šestadvacátém kilometru dálnice je estakáda Haná v Prostějově, která se svými 794 metry patří mezi nejdelší dálniční mosty v Česku.

Zdroj: Studio Daněk