Jenže nápad, který by například místní firmy víceméně přivítaly, naopak vedení města rezolutně odmítá. Bojí se totiž o své historické památky.

Kolem Kroměříže je případný vodní koridor Dunaj-Odra-Labe projektován takzvaným vodním obchvatem. Lodě by tak v budoucnu Kroměříž obepluly.

„Řeka Morava pod Kroměříží odpovídá téměř parametrům mezinárodní vodní cesty. I tak by se ale musely provést některé úpravy, jako je zvětšení hloubky řeky, její dílčí rozšíření nebo zvednutí mostů tak, aby pod nimi bylo sedm metrů podjezdné výšky," vysvětlil pro Deník Tomáš Kolařík, šéfredaktor odborného časopisu Vodní cesty a plavba.

Pro Kroměříž by podle něj existence vodního koridoru měla velký význam.

„Vznikly by tisíce pracovních míst při jeho výstavbě i provozu, znamenal by i větší atraktivitu místních průmyslových zón pro investory," míní Kolařík.

Vodní koridor by prý mohl předcházet i povodním, které Kroměříž hned několikrát během posledních let poničily.

„Obchvat by totiž převáděl povodňové průtoky, které se nevejdou do koryta Moravy," je přesvědčen Kolařík.

I z hlediska turistického ruchu by podle něj měl projekt jednoznačně pozitivní dopad. "Vodní koridor by umožnil zakotvení velkých hotelových lodí. Využil by se potenciál města pro tento v Evropě velmi oblíbený druh dovolené," líčí smělé vize odborník na lodní dopravu.

VÍCE ČTĚTE V SOBOTNÍM TIŠTĚNÉM VYDÁNÍ KROMĚŘÍŽSKÉHO DENÍKU.

Kolem Kroměříže je případný vodní koridor Dunaj-Odra-Labe projektován takzvaným vodním obchvatem. Lodě by tak v budoucnu Kroměříž obepluly.

VENDULA PUDELKOVÁ