„Nevěřila jsem, že zvítězím, tak jsem se čtvrtečního vyhlášení ani nezúčastnila,“ přiznala Dana Dokoupilová. V prostorách olomouckého hotelu Flora ji zastoupil manžel se synem. Právem. Firma Dany Dokoupilové je totiž rodinným podnikem. Manžel jedná se zákazníky, syn grafik pracuje na prezentaci firmy, dcera organizuje jednotlivé výrobní procesy.

Proč zvítězila právě Dana Dokoupilová, zdůvodnila ředitelka Krajské hospodářské komory Olomouckého kraje Eva Stachová:

„Rozhodování poroty ovlivnil zejména silný příběh a zajímavý nápad. Vybrali jsme podnikatele s velkým významem pro region, vlivem na lokální zaměstnanost a především na reprezentaci celého kraje v rámci Česka i v zahraničí.“

Sama se nepřihlásila, nominovali ji

Dokoupilová se do soutěže Živnostník roku sama nepřihlásila.

„Nominovali mě,“ řekla. Poté, co ji organizátoři kontaktovali, vyplnila e-mailový dotazník. Dostala se mezi nejlepších deset. Vyplnila další dotazník a zvítězila. A to aniž by k ní do podniku porota vůbec přišla.

„Nikdo za mnou nebyl,“ potvrdila živnostnice.

Šít dresy začala Dana Dokoupilová před šestnácti roky. „Při zaměstnání,“ vzpomínala. Její syn tehdy chodil hrát hokej. Trenér jí vzkázal, zda by klukům neušila dresy. Zakázku vzala. Pak se ozvali i jiní zájemci o dresy. „Pustila jsem se tedy do podnikání,“popsala.

Po roce zaměstnala jednoho zaměstnance, pak pro ni tři lidé. Dnes má její firma čtrnáct zaměstnanců a šije dresy nejen pro české zákazníky, ale i ty ze Slovenska, Rakouska, Německa, či Švýcarska. „Dělala jsem i dresy pro Jágr team,“ zmínila se.

Dresy vydrží podle toho, jak často závodníci padají

Zrovna včera si do Duban přijela pro stovku motokrosových dresů organizátorka podniku ze Slovenska.

„Závodníci si berou tak dva, tři na sezónu. Dresy vydrží podle toho, jak často padají,“ řekla Dokoupilová s úsměvem. Šije i pro volejbalisty, házenkáře či fotbalisty. „Také pro cyklisty a to i v malých sériích. Objednávají si je ti, kteří o víkendech někam společně vyráží a chtějí mít stejné úbory,“ poznamenala.

Tvrdí, že právě kusová výroba stojí za jejím úspěchem.

„Ušijeme a potiskneme i jeden jediný dres. Cena je v řádech stokorun,“ sdělila.

Je libo kulicha či štulpny?

Kromě dresů nabízí i kulichy, šály, potítka a štulpny.

„Je zajímavé, že ač zákazníkům můžeme nabídnout stovky barevných odstínů, nejvíc jich šáhne po žluté a modré,“ všimla si podnikatelka, kterou čeká na podzim klání o celkové prvenství v soutěži Živnostník roku.

„Vítězové všech krajů se utkají šestadvacátého listopadu ve Slovanském domě v Praze,“ informoval Michal Kaderka z pořádající agentury Bison & Rose.