Na založení této školy měla hlavní podíl současná paní ředitelka PhDr. Marie Turková. Chod zařízení by nebyl možný bez pomoci dárců a sponzorů.

A Jistotu pomáhá již tradičně zlepšovat neobvyklá věc – část potřebných peněz škola získává z aukce výtvarných děl. Naposledy za takto získané finance mohla opravit fasádu.

„Bez pomoci sponzorů a dárců bychom nemohli vůbec fungovat, bez nich bychom neexistovali,“ řekl Marie Turková. Jistotu navštěvují děti z pěti okresů.

Peníze na potřebné věci pro školu získáváte jedním neobvyklým způsobem – aukcí uměleckých děl.

Děláme humanitární aukci obrazů, které nám věnují přední výtvarníci. Letos už jich máme sto čtrnáct. Jsou to skutečné špičky. Dílo nám věnují zadarmo, na základě darovací smlouvy.

Letošní vernisáž je jedenadvacátá. S myšlenkou pořádat aukci přišel v roce 1998 akademický malíř Josef Velčovský. 21. ročník aukce se koná 27. listopadu v 16.00 v Národním domě v Prostějově.

Vaší škole pomohl v loňském roce s uspořádáním vernisáže pan Faltýnek.

Ano. Spolupracujeme s ním už šestadvacet let, od začátku našeho fungování. Tehdy jsme ještě sídlili ve Vrahovicích. Založila jsem školu a obcházela sponzory.

A pan Faltýnek tehdy pracoval ve sladovně, kam jsem také s žádostí o pomoc šla. Tak jsme se poznali. A protože se známe dlouho, tak jsem ho oslovila s tím, jestli bychom něco takového nemohli udělat v Praze. Tam jsou přece jen větší možnosti, najde se tam třeba i více milovníků umění než v Prostějově. A jsem ráda, že nám pomůže letos znovu na vernisáži, která se bude konat 12. prosince v Občanské plovárně v Praze.

Na co jste využili peníze z loňské vernisáže?

Už jsme museli opravit fasádu, padaly z ní cihly, bylo to velmi nebezpečné. Bez výnosu z té aukce bychom ji nemohli opravit. Přišla na téměř milion dvě stě tisíc korun. Všechno o našem hospodaření je ve výročních zprávách, které máme na našem webu.

Ovšem potřebujete i další vylepšení zařízení. Co máte v plánu dál?

Nutně potřebujeme opravit stávající výtah, který už je v provozu pouze na výjimku. A k tomu bychom ještě potřebovali jeden. No a dalším plánem je využití podkroví, protože potřebujeme další prostory pro učení, potřebujeme rozšířit pracovny. Máme skutečně individuální výuku. Každé dítě má individuální vzdělávací plán.

PETR PELÍŠEK