Nečekat, až vám přijde esemeska s neurčitým časem doručení, natož vyhlížet kurýra a neustále hlídat telefon. Cílem startupového projektu PostCube je, aby se lidé stali pány svého času.

Open air koncert kapely Monkey Business v rámci Barrák music hradu, který se uskutečnil na Sleszkoostravském hradě, 1. července v Ostravě.
J.A.R. a Monkey Business. Na hradě v Ostravě jelo funky i rap o balení holek

„Mohou si vyzvednout zásilku u sebe doma, kdy sami budou chtít. Hlavní myšlenkou je dopřát zákazníkům maximální pohodlí a užít si on-line nakupování naplno,“ popisuje Martin Šplíchal, s čím jde PostCube na trh.

Sám pracuje ve frýdlantské firmě Lakum, jež vyrábí plechové boxy, které PostCube využívá. IT a softwarovou část má na starosti pražská firma TopMonks, protože služba PostCube funguje na principu intuitivní mobilní aplikace. K vyzvednutí zásilky z boxu lidem postačí chytrý telefon s bluetooth či připojením k internetu, o odeslání i připravení zásilky informuje aplikace formou upozornění.

„Produkt PostCube je privátní výdejní a odesílací místo, které si můžete umístit kamkoli, klidně před váš dům nebo se domluvit na společné schránce s několika úložnými prostory se sousedy v ulici či v bytovém domě, a odesílat i přijímat tak balíky v podstatě z pohodlí domova,“ přibližuje PostCube Martin Šplíchal, spoluzakladatel Chytrého boxu, který podílnické firmy zastřešuje.

Obyvatele Vřesiny obtěžuje hluk z mostní estakády na prodloužené Rudné. Ředitelství silnic a dálnic bude rok a půl po zprovoznění rychlostní silnice provádět první úpravy.
Hluk z prodloužené Rudné. Nedá se tu žít, chceme pryč, říkají lidé. Co bude dál

Balík do hodiny

Upozorňuje, že samotný box si soukromník, firma nebo skupina lidí musí koupit, cena je však výrazně levnější ve srovnání s konkurenčními systémy a začíná zhruba na šesti a půl tisíci korunách.

Poté člověk už jen odesílá a přijímá zásilky z pohodlí domova. „Nabízíme několik možností doručení od expresního do jedné hodiny až po standardní doručení zhruba do dvou dní. Cena doručení přes PostCube je velmi konkurenceschopná oproti klasické ceně doručení domů jinými přepravci,“ podotýká Šplíchal.

Už nyní začínají PostCube coby způsob doručení zařazovat do své nabídky první eshopy na trhu, přestože systém funguje zatím jen v Praze. V nejbližších dnech by však měl pokrýt všechna krajská města v České republice včetně Ostravy a k tomu i Bratislavu.

„Za čtyři roky bychom chtěli mít pokryto 400 tisíci schránkami asi osm procent domácností, tedy zhruba dva miliony lidí,“ vypočítává optimální scénář Martin Šplíchal.