Jednu z nich, skrývající se pod názvem MaPro, vlastní už čtvrtý rok Jarmila Matelová a kolega Ladislav Procházka. „Oba se v prostředí chovatelských potřeb pohybujeme už léta. Přechod na vlastní živnost proto nebyl nijak těžký,“ konstatovala neustále dobře naladěná Jarmila Matelová.

Živé tvory ale v obchůdku nenajdete, pro jejich chov a prodej je třeba celé řady nejrůznějších povolení. Prodejnu totiž Ladislav a Jarmila orientovali hlavně na psí a kočičí politiku, které, jak sami říkají, rozumí nejlépe. Začátky prý nebyly nijak růžové, začínali prakticky z ničeho. „Chvíli to trvalo, než jsme si našli své zákazníky, nebo lépe řečeno, než oni našli nás. V té době jsme měli obchod napůl prázdný, z každé tržby jsme honem kupovali to nejnutnější,“ zavzpomínal Ladislav Procházka.

Hlavním sortimentem specializované prodejny jsou mimo nejrůznějších chovatelských potřeb kvalitní psí a kočičí granule. „Nikdy nesestavíte kvalitní krmnou dávku tak, aby v ní bylo všechno, co je třeba. Navíc vaření příloh docela komplikuje život. Proto sázíme na osvědčené světové značky, které nabízejí granule od štěněčích po seniorské,“ konstatovala Jarmila Matelová.

Stejnou nabídku mají i pro kočičí mazlíky. Ti se totiž ve středu lidského zájmu ocitli až v posledních letech. „Dnes existuje nejen spousta druhů krmiva, ale také nejrůznější kočičí hračky, od škrabadel po umělé myši,“ vypočítala.

Do malého obchodu proudí denně zástupy dvou – i čtyřnohých zákazníků. Přichází si nejen pro potravu, ale i pro radu. „Odjakživa jsem razila zásadu, že správný obchodník se nesnaží prodat za každou cenu. Nikdy zákazníkovi nenutím zdobený kožený obojek jen proto, že na něm vydělám. Spíš mu řeknu, ať přijde i se psem, a vybereme něco rovnou na míru,“ vysvětlila hlavní zásadu podnikání Jarmila Matelová.

Několikrát se také stalo, že zájemci koupi zvířete rozmluvili.

„Razíme heslo, že člověk by si měl rozmyslet, jestli má na to, aby si živého tvora vůbec pořídil. Ono to není o chlubení, ale o závazku na několik let. Vůbec nám přitom nepřijde, že jsme se připravili o zákazníka. Největším oceněním naopak je, že zákazníci neustále přibývají,“ dodal Ladislav Procházka.