Nadále tak tým sází na mladé závodníky, kola Pardus a sezonu zahájí na Rhodosu. Sportovní ředitel Michal Mráček doufá, že o sobě závodníci dají vědět a opět vybojují nominaci na ME či MS a dokáží se prosadit v zahraničí. 

Máte za sebou první soustředění, jak probíhalo začlenění nováčků?
Kolektiv si sedl. V tréninku byla prestiž a nasazení, u večeře pak legrace. Ovšem opravdovým prubířským kamenem soudržnosti týmu budou až závody. 

Máte opět mladý tým, nepřemýšleli jste nad tím, že byste se specializovali na kategorii U23 a vychovávali závodníky pro další české týmy, potažmo pro odchod do zahraničí?
Práce s mladými je pro nás prioritou. Vyplývá to přirozeně z toho, že jsme klubem, kde na vysoké úrovni pracujeme s mládeží a je naším cílem mít pro ty nejlepší návaznost v podobě dospělého týmu. Zejména v jarní přípravě mají naši junioři příležitost společné přípravy s naším kontinentálním týmem. Myslím si však, že k vyváženosti týmu patří i starší a zkušenější závodníci. Například Wojciech Pszczolarski je majitelem tří titulů mistra Evropy a má medaili z MS. Jeho autorita a profesionalismus je pro tým velkým přínosem. 

Už za pár dní čekají tým první závody na Rhodosu, proč letíte právě tam a nemíříte jako většina českých týmů na Istrii?
Na Rhodos míříme za finální přípravou již třetím rokem. Jedná se o kombinaci tréninku a skvěle organizovaných závodů s přiměřenou náročností. 

Kdo by měl být pro letošek hlavním lídrem týmu?
Určit jednoho asi není možné. Dle charakteru trati závodu budeme spoléhat na vhodné jezdce. V týmu máme dost rychlých závodníků a Tomáš Bárta už ukázal, že dokáže zaspurtovat i po 200 km. Karel Tyrpekl velmi dobře zvládá středně náročný terén. Rozhodně však budeme chtít aby, každý z členů našeho týmu dostal svou šanci. 

Jaké máte dílčí vrcholy sezony? Chcete příchodem Rugovace potvrdit roli české jedničky na dráze? 
Náš program se skládá převážně ze závodů kalendáře UCI a každý z těchto startů je zejména pro mladé závodníky velkou příležitostí. Rozhodně chceme být vidět na silničním MČR a získat místa v nominaci na ME a MS. S dráhou je to složitější… Ano, rozhodně chceme být na dráze českou jedničkou a podíváte-li se na složení týmu, jiné cíle si ani klást nejde. Na straně druhé chceme maximální spolupráci s dalšími týmy, které se dráze věnují pracovat na pozvednutí vytrvalostních disciplín.

Kromě změn v týmu se také změnil název, tedy ne PARDUS-TUFO, ale TUFO-PARDUS. Nastaly mezi sponzory pro letošní rok nějaké výrazné změny?
Nijak zásadně. Společnost TUFO je dlouholetý, spolehlivý partner a pro letošní (a věřím, že i pro další) sezonu ji patří první místo v názvu. A to i za situace kdy podpora PARDUSu vzrostla. Do podpory týmu také zásadním způsobem vstupuje také společnost MotorTec, což se odrazí na vozovém parku.

Prostějov patří k nejlepším mládežnickým oddílům, v současné době v něm jezdí také nadějné cyklistiky, neplánujete do budoucna zařídit navazující elitní tým i pro ženy?
Nebráníme se ničemu. Ovšem náš záběr je již dnes hodně velký. Zajistit výborné podmínky mládeži, týmu dospělých, a to jak na silnici, tak na dráze, představuje obrovské úsilí a ekonomickou náročnost. Ovšem nikdy jsme si nekladli nízké cíle a nehledali snadnou cestu. Výzvy přijímáme a tohle by mohl být jedna z nich.