Vynikající výsledky z předchozích dvou sezon vynesly mladého automobilového jezdce Oskara Krále z ARC Prostějov do Czech National Teamu.
„Uzavřel reprezentační smlouvu, dali mu zadarmo soutěžní licenci na letošní rok a dostal i nějaké peníze, za něž jsme koupili pneumatiky,“ prozradil Oskar Král starší.

Závodníkův dědeček a současně největší pomocník v rozletu slibné kariéry teď s vnukem objíždí nejen seriál mistrovství republiky závodů do vrchu historických vozidel, ale nově i kompletní evropský šampionát v téže kategorii.

„Ten obnáší dvanáct dílů v Itálii, Chorvatsku, Slovinsku, Rakousku, Česku a na Slovensku, což je pořádný nápor termínový i finanční. V Evropě chceme samozřejmě maximálně uspět a přitom obhájit národní titul z loňska, pokud to půjde všechno zvládnout,“ odtušil Král senior.

Jeho dvacetiletý svěřenec už má za sebou tři úvodní podniky 2007. „Po zahajovacích testech v Brně jsme se vydali k prvnímu závodu mistrovství Evropy do rakouského Rechbergu. Oskar tam potvrdil, že je kluk bez nervů a okamžitě zajížděl nejrychlejší tréninkové časy. Následně vyhrál i obě soutěžní jízdy a ovládl tím třídu C1 ve skupině 3,“ přiblížil šéf hanáckého minitýmu.

První menší problémy měl talent z Prostějova při následném klání v Náměšti nad Oslavou coby premiérovém dílu MČR. „Po sobotním vítězství začala o den později zlobit převodovka, takže jsme se ve druhé jízdě museli spokojit se stříbrnou pozicí ve třídě C1 skupiny S1,“ navázal Král st.

Chuť si jeho vnuk spravil o uplynulém víkendu ve Slovinsku. „Do Sevnice na druhý díl ME jsme odcestovali s časovým předstihem kvůli pořádné adaptaci na neznámé prostředí. Vyplatilo se, když Oskar neustále zrychloval a po druhé příčce z úvodní jízdy zbylé dvě vyhrál před rivalem Michlem. Znamenalo to rovněž absolutní triumf mezi všemi historickými auty.“

Náročný start do letošního roku tak Oskar Král mladší zvládl na jedničku. „Je to i zásluha firmy SUN Moravostav Vrchoslavice – opravy a prodej multikár. Za její pomoc děkujeme,“ zdůraznil Král senior.