Pouhých šedesát metrů dělilo ve čtvrtek od srážky Pendolino a osobní vlak u Hoštejna na Zábřežsku. Strojvedoucím se na poslední chvíli podařilo zastavit, událost se obešla bez následků.

Doprava na hlavním koridoru mezi Prahou a Olomoucí stála hodinu a půl, omezení však trvala až do odpoledních hodin.

U Hoštejna proti sobě vyjely na jedné koleji dva vlaky: Pendolino z Bohumína do Františkových Lázní a osobní vlak z České Třebové do Zábřehu.

Mimořádnost se stala o tři čtvrtě na devět dopoledne několik stovek metrů za stanicí Hoštejn ve směru na Krasíkov. Strojvedoucím se podařilo zastavit ve vzdálenosti pouhých 57 a půl metru od sebe.

Strojvedoucí museli protijedoucí vlak spatřit na poslední chvíli. V místě totiž vede trať v oblouku.

Od srážky elektrickou soupravu a motorový vlak dělil jen most přes Moravskou Sázavu.

Chyba v řízení provozu?

Trať v místě je dvojkolejná s pravostranným provozem. Na standardní koleji jel osobní vlak, Pendolino jelo v „protisměru“.

„Ve stanici probíhala plánovaná částečná výluka. Způsob řízení dopravy byl jiný. Co se týká příčin vzniku události, to je v šetření Drážní inspekce,“ uvedla mluvčí Správy železnic Nela Friebová.

Mluvčí Drážní inspekce Martin Drápal potvrdil, že se ve stanici Hoštejn konala výluka staničního zabezpečovacího zařízení.

„Řízení provozu neprobíhalo standardním způsobem. Byly kladeny vyšší nároky na pozornost traťového dispečera při stavění vlakových cest, tedy i poloh výhybek,“ uvedl mluvčí Martin Drápal.

Motorky na Červenohorském sedle. Ilustrační foto
Natáčel závodící motorkáře na Sedle, ti ho napadli

Podle zdrojů deníku Zdopravy.cz neměla mimořádnost nastat chybou strojvedoucích, ale řízením provozu.

V Pendolinu cestovaly zhruba dvě stovky lidí, v motorovém osobním vlaku kolem desítky. Ze souprav byli evakuováni.

Úsek byl zhruba hodinu a půl zcela neprůjezdný, poté vlaky projížděly po jedné koleji. Před půl dvanáctou dopoledne se oba vlaky nacházely ještě na místě mimořádné události, zasahovali zde pracovníci Správy železnic a drážní hasiči.

„Úsek byl asi devadesát minut uzavřen, zpoždění vlaků byla zhruba v tomto rozsahu, pak se zkracovala. Týkala se to všech dopravců,“ uvedl mluvčí Českých drah Petr Šťáhlavský.