Nikoli náhodou nese kolekce domácí výtvarnice Zdeňky Trnečkové název Pocta secesi.

„Tento směr mám ráda, protože pro mě představuje umění plné nespoutané fantazie, které ovšem vychází z řemeslné dokonalosti,“ netajila se malířka svým vztahem ke směru, který světu dominoval právě v době vzniku Národního domu.

„Zdeňka Trnečková dokazuje, že secese není mrtvým uměleckým směrem, ale že svou silou vyzařuje i do jednadvacátého století,“ řekl milovník výtvarného kumštu Václav Kolář, který výstavu zahajoval.

„Na obrazech, které teď visí v kavárně Národní domu, jsem pracovala od roku 2004. Už tehdy jsem tajně doufala, že by jednou mohly být vystaveny právě tady,“ poznamenala ke kolekci vytvořené akrylem, klasickým olejem nebo japonskou či gelovou tužkou mladá žena, jejíž sen se po více než třech letech intenzivní práce vyplnil.

„Obrazy vyjadřují osobní vztah autorky nejen k secesi, ale i k Národnímu domu coby místu pravidelného setkávání lidí, pro něž je umění nezbytnou součástí jejich života,“ vyjádřil svůj názorVáclav Kolář.

Na obrazy Zdeňky Trnečkové je možné se při odpolední kávě zahledět až do středy 25. července.