Stará budova severního nádraží přestávala vyhovovat potřebám města již koncem 19. století. Přes snahy se stavbu odpovídajícího železničního stánku v Prostějově až do druhé světové války prosadit nepodařilo.
Zdroj: SOkA
Původní budova hlavního nádraží v Prostějově z roku 1869. Na trať Brno-Olomouc se město napojilo o rok později.
Zdroj: SOkA
Hlavní nádraží se dříve podle Moravskoslezské severní dráhy nazývalo Severní nádraží.
Zdroj: SOkA
Nádraží Moravské západní dráhy (tzv. místní nádraží) v Prostějově, postavené v roce 1889. Pošta a celní úřad byly k nádražnímu traktu přistaveny v roce 1913.
Zdroj: SOkA
Na konci války v květnu 1945 byla výpravní budova téměř zničena výbuchem muničního vozu.
Zdroj: SOkA
V roce 1947 zadalo ministerstvo dopravy pražskému architektu Jaroslavu Otrubovi vypracování projektu nového nádraží. Stavba byla zahájena v prosinci 1948, ke slavnostnímu otevření nádražního areálu s restaurací a hotelem došlo 21. prosince 1952.
Zdroj: SOkA