Stará budova severního nádraží přestávala vyhovovat potřebám města již koncem 19. století. Přes snahy se stavbu odpovídajícího železničního stánku v Prostějově až do druhé světové války prosadit nepodařilo.

Stará budova severního nádraží přestávala vyhovovat potřebám města již koncem 19. století. Přes snahy se stavbu odpovídajícího železničního stánku v Prostějově až do druhé světové války prosadit nepodařilo.

Zdroj: SOkA

Původní budova hlavního nádraží v Prostějově z roku 1869. Na trať Brno-Olomouc se město napojilo o rok později.

Zdroj: SOkA

Hlavní nádraží se dříve podle Moravskoslezské severní dráhy nazývalo Severní nádraží.

Zdroj: SOkA

Nádraží Moravské západní dráhy (tzv. místní nádraží) v Prostějově, postavené v roce 1889. Pošta a celní úřad byly k nádražnímu traktu přistaveny v roce 1913.

Zdroj: SOkA

Na konci války v květnu 1945 byla výpravní budova téměř zničena výbuchem muničního vozu.

Zdroj: SOkA

V roce 1947 zadalo ministerstvo dopravy pražskému architektu Jaroslavu Otrubovi vypracování projektu nového nádraží. Stavba byla zahájena v prosinci 1948, ke slavnostnímu otevření nádražního areálu s restaurací a hotelem došlo 21. prosince 1952.

Zdroj: SOkA

NEJNOVĚJŠÍ VIDEO Z REGIONU
Prostějov očima Boba Pacholíka - vernisáž výstavy 17. 9. 2019
DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Zdroj: DENÍK/Karel Rozehnal