Může za to právě známka. Od včerejška je totiž k mání speciální kousek, jenž si dal za cíl připomenout blížící se 125. výročí prvního fotbalového derby Sparta vs. Slavia (29. března 1896).

Kdokoliv si tak může na dopis (popř. na pohled) nalepit buď sparťanské, nebo slávistické barvy. „Jsem zvědavý, zda se ta symbolika u fanoušků setká s pozitivní odezvou. Doufám v to. Ale přiznávám, že šlo o docela oříšek,“ poznamenal tvůrce celého designu Filip Heyduk.

Karel Poborský a Vladimír Šmicer
Souboj legend. Proč spolu (ne)půjdou Vladimír Šmicer a Karel Poborský?

Vytvořil prý řadu návrhů, komunikoval s oběma kluby…

Nakonec vyhrál motiv míče a tleskajících rukou. Z prostého důvodu. „Nešlo použít známé tváře nebo postavy a větší smysl by nedávala ani loga,“ dodal s tím, že byl informován o nové vizuální identitě Sparty, která od příští sezony mění „podobu“ a mimo jiné bude víc prosazovat černou barvu.

„Sparta byla vstřícnější,“ zmínil Heyduk.

Fanoušci se ale nemusejí obávat, že by byl jeden z rivalů zvýhodněn. Pošta pustí do oběhu stejný počet známek. 

Sparta „má“ 325 tisíc svých kusů, Slavia „dostala“ rovněž 325 tisíc. Cena? Běžná, 19 korun, což postačí na běžné psaní. Známku je možné koupit na poštách nebo eshopu. 

Až Slavia zveřejní další svou výroční zprávu, měla by být v zisku (alespoň to tvrdil Jaroslav Tvrdík). Vydělá na Lize mistrů (snímek je ze zápasu s Barcelonou) i přestupech - třeba Tomáše Součka do West Hamu
Sonda do českého fotbalu: luxusní auta, miliony pro Vrbu i díra Slavie a Sparty

Mimochodem, poštovní známka je starší než fotbal. První se na dopis lepila v roce 1840 v Británii, zatímco první oficiální fotbalový zápas se hrál v roce 1872 (tamtéž mezi Anglií a Skotskem).

Trefili jste to?