Touran je celkem logickou volbou pro kohokoliv, kdo chce obyčejné dobré MPV, do kterého se vejde početnější rodina i se svým nákladem. Krabicovitá karoserie s velkými prosklenými plochami sice není zrovna etalonem vozu pro playboye, na druhou stranu je ohromně praktická. Interiér uvnitř je prostorný, variabilní, pojme až sedm cestujících a také tři dětské sedačky vedle sebe ve druhé řadě.

Kdekdo ocení také fakt, že aktuální Touran, který se řadí v nabídce Volkswagenu mezi modelově starší vozidla, stále využívá i starší architekturu ovládacích prvků, které nejsou zdaleka všechny dotykové. Řidič tak mnoho funkcí ovládá klasickými tlačítky, má k dispozici klasický panel klimatizace (i když nově už s dotykovými ploškami) a starší je také rozhraní palubního infotainmentu, které mnoho řidičů považuje za uživatelsky přívětivější.

Facelift VW ID.3 - 2023
Praotec moderních elektromobilů VW prošel modernizací. ID.3 vypadá sportovněji

Novinky na poli technologií i pohodlí

Na druhou stranu díky drobným obměnám, které přichází do Touranu pro modelový rok 2023, Touran nijak nezaostává výbavou. Vůz si polepšil zejména na poli bezpečnostních prvků. Už v základní výbavě je adaptivní tempomat, asistent pro nouzové brzdění, asistent pro udržování a změnu jízdního pruhu nebo asistent hlídající prostor za vozidlem. Volitelně jdou pak přiobjednat asistenty jako aktivní vedení v jízdním pruhu, ale i dynamický asistent světel, který „vykrývá“ ostatní vozidla na vozovce, aniž by zcela zhasnul dálková světla.

Dále je nově k mání digitální i přístrojová deska před řidičem, bezklíčový přístupový systém nebo ovládání elektrického víka zavazadelníku „kopnutím“ nohou pod nárazníkem. Pod kapotou se objevuje také nová evoluce motoru 1.5 TSI evo2 o výkonu 150 koní s deaktivací válců při nízké zátěži.

  • Na detailní prohlídku současného Volkswagenu Touran na videu se můžete podívat zde:
Zdroj: Youtube

20 let mlád

Volkswagen Touran se objevil na trhu poprvé v březnu 2003 jako menší sourozenec MPV Sharan, postavený na platformě Volkswagenu Golf. První generace se na trhu ohřála velmi nadstandardních 12 let, během nichž ukázala dva facelifty. Konzervativní kategorie MPV zkrátka nevyžaduje radikální modelové změny každých pár let.

Současná generace je na trhu od roku 2015, kdy se představila už na modulární platformě MQB. Po vyřazení Sharanu z výrobního programu se v současnosti jedná o jediné klasické MPV v nabídce Volkswagenu. I když zařadit by se sem teoreticky dal i nový Multivan T7. Současná cena Touranu začíná na ceníkové částce 803 900 korun.