VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Z Brna do Nezamyslic rychle skoro jako šinkanzenem

Nezamyslice – Vlak z Brna do Nezamyslic bude kolem roku 2015 jezdit dvousetkilometrovou rychlostí. Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) se chystá upravit celý úsek trati až do Přerova.

13.11.2009 6
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Vít Šimánek

Oprav se dočkají i železniční stanice. Na Prostějovsku získá novou podobu nádraží v Nezamyslicích. Z jednokolejné trati procházející tímto železničním uzlem se stane dvoukolejná a rychlíky po ní budou svištět rychlostí až dvě stě kilometrů v hodině. V současné době tudy jezdí maximálně devadesátkou. K projektu se nyní vyjadřují dotčené obce, protože nová trať v některých místech změní svoji polohu.

„Začátek rekonstrukce předpokládáme v roce 2012, dokončení pak o tři roky později,“ informoval o plánovaných úpravách úseku mezi jihomoravskými Blažovicemi a Nezamyslicemi mluvčí SŽDC Pavel Halla. Náklady na rekonstrukci 39 kilometrů se budou pohybovat v řádech miliard korun. Za projekt stavby se utratí 380 milionů, přičemž asi polovinu této částky zaplatila Evropská unie.

„Je to náročná stavba s několika tunely a projektovou dokumentaci má rozsáhlou,“ vysvětlil mluvčí Halla.

U Dřevnovic pojedou vlaky tunelem

Například u Dřevnovic pojedou vlaky téměř čtyři sta metrů dlouhým raženým tunelem.

„Trať, kterou přestaneme používat, bude rekultivována a ponechána jako krajinotvorný prvek,“ doplnil Halla.

Protihluková studie je už zpracována. „Pohlídáme si zejména to, aby kolem kolejí stály protihlukové zábrany,“ konstatoval Jiří Doubrava, starosta Nezamyslic, kde jsou lidé na hluk citliví. Kousek za obcí jim totiž vede dálnice.

„Nejdůležitější změnou je ale zrušení železničního přejezdu. Už nebudeme muset čekat hodiny před závorami, protože koleje překlene nový most,“ raduje se starosta Doubrava. Mluvčí SŽDC Halla to potvrdil:

„Všechny železniční přejezdy budou zrušeny a nahrazeny mimoúrovňovým křížením, aby se zvýšila propustnost trati.“

Nezamyslické nádraží čekají opravy

Kromě menších vlakových zastávek se nové podoby dočká také nezamyslické nádraží.

„Ostrovní nástupiště se spojí s výpravní budovou podchody, kde bude umožněn přístup osobám se sníženou pohyblivostí a schopností orientace,“ doplnil Pavel Halla.

Po obou stranách nového železničního tělesa vznikne zpevněná komunikace pro údržbu železniční tratě, ale i pro přístup k okolním zemědělským pozemkům.

Autor: Petr Syrovátka

13.11.2009 VSTUP DO DISKUSE 6
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Hrad Bouzov
AKTUALIZOVÁNO
13

Hrad Bouzov zůstává státu, řád s odvoláním neuspěl

Aktivista Jakub Čech

Další bod pro Jakuba Čecha, usvědčil radní z přestupků

Zámecká sezóna začíná: v Čechách návštěvníkům nabídnou nové expozice i kulturní akce

S řadou změn vstoupí zámek v Čechách pod Kosířem do nové turistické sezóny. A tou první je samotný její úvod, který nastane už tento víkend. Oproti loňsku, kdy znovuotevření provázely velkolepé akce včetně příjezdu otce a syna Svěrákových bude letošní zahájení mnohem tišší. V řadě jiných věcí pak naopak lze čekat novinky, které ve středu představilo Vlastivědné muzeum v Olomouci společně s kastelánem památky, Martinem Váňou.

Lístky na Baník jsou už k dostání

V sobotu 8. dubna dorazí na prostějovský fotbalový trávník zajímavý soupeř, lépe řečeno jeden z nejzajímavějších ve druhé lize, a to Baník Ostrava. Hanáci se už teď začínají na legendární klub chystat, tedy především po organizační stránce.

AUTOMIX.CZ

Na prodej je Tatra 613 s mrazivou minulostí. Sloužila u KGB

Tu a tam se na aukčních portálech objeví něco opravdu speciálního. Jako třeba československá Tatra 613, která sloužila sovětské tajné službě KGB. Zvláštní také je, že je na prodej ve Spojených státech amerických.

Rekonstrukce roku je tady: opravy Ruďáku jsou na spadnutí

Nadšení ale také obavy. Takové emoce vzbuzují plány prostějovského magistrátu. Jeho představitelé se po letech rozhodli rekonstruovat náměstí Spojenců, známé také jako Ruďák.

Předvolební speciál deníku: Jak splnila vláda své sliby?

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies