V místě přechod nenajdete a v obou směrech byste jej přinejmenším tři sta metrů hledali marně. Jižné od ulice se přitom nachází desítka bytových domů se stovkami bytů. Na druhé straně pak například obchod a mateřská škola.

„Silnice se sice dá přejít u nedaleké restaurace, ale sem k zastávce a dalším bytovým domům už nevede chodník," řekla Veronika Valentová.

Není přitom sama, kdo na absenci přechodu pro chodce upozorňuje.

„Bez přechodu je to tam děs, hlavně se synem přebíhat. Zejména mám na mysli křižovatku Krasická a Západní ulice a místa u autobusových zastávek," uvedla Veronika Lusková.

„V Krasicích je to s přechody pro chodce opravdu problém," sdělila.

Své o situaci v Krasicích ví také řidiči. Například Jana Matoušková.

„Jako řidička musím dávat dvojitý pozor. Největším problémem jsou asi maminky s dětmi či kočárkem, to tam chodí zleva doprava. Vlastně celkově ať se podíváte po okolí, tak i mezi paneláky nejsou přechody. Přitom myslím, že tam by měly být," řekla Jana Matoušková.

Přechody se spíše ruší, říká náměstkyně

Na dotaz Deníku, zda se v místě neplánuje do budoucna přechod udělat, odpověděl magistrát záporně.

„Nic takového se nechystá, ani v celé České republice není taková tendence. Spíše je snaha přechody rušit," odpověděla náměstkyně primátora pro dopravu Alena Rašková. Ta vzápětí přidala i důvod tohoto postupu.

„Chodci si na přechodech jsou často jistí absolutní předností. Výsledkem pak je mnoho vážných nehod. Proto přišel z ministerstva pokyn přechody spíše rušit a to především v okrajových částech," uvedla Alena Rašková.

Pomoci může odbor dopravy

Možnost postavení přechodu však pořád existuje.

„Lidé mohou požádat odbor dopravy. Je však nutné osvětlení přechodů a jejich zabezpečení. A to už je docela náročná záležitost," sdělila Alena Rašková a doplnila, že existují i další podmínky pro přechody.

„Jsou určité limity, které musí místo splňovat. Mělo by zde projet dvě stě aut za hodinu či projít padesát lidí za stejnou dobu," vysvětlila Alena Rašková. Zopakovala však, že přechody se dlouhodoběji spíše ruší.

Co radí dopravní psycholog?

K tomuto trendu se vyjádřil také Alois Hudeček, prezident Asociace dopravních psychologů.

„V České republice je strašně moc přechodů. Chybou je, že lidé na něm často vnímají svou přednost jako automatickou. Přitom by chodec měl přecházet až po rozhlédnutí a navázání vizuálního kontaktu s řidičem, který ke všemu zřetelně zpomalí," informoval dopravní psycholog. Tem vidí podle svých slov jediné řešení, jak zvýšit bezpečnost při přecházení. A to i v místech, kde přechody nejsou, jako je například Krasická ulice.

„Jediným řešením je dlouhodobě působit na lidi, aby si více vážili vlastního života," uzavřel.