VYBERTE SI REGION

Přesunout či ne? Strategický plán počítá se stěhováním konického nádraží

Konice /ANKETA/ – Přemístit nebo nepřemístit? Takovou otázku budou v průběhu několika let řešit představitelé Konice. Řeč je o autobusovém nádraží. To se nyní nachází v sousedství náměstí, zámku i obchodů. Ve strategickém plánu města na roky 2015–2020 se totiž objevila i možnost přesunu nádraží, což by ovlivnilo stovky cestujících. „Jsme zatím úplně na začátku. Je tu myšlenka, že by bylo umístění autobusového nádraží vhodnější i kvůli přestupům u toho vlakového," uvedl starosta Konice František Novák.

24.2.2016
SDÍLEJ:

Současné autobusové nádraží v KoniciFoto: DENÍK/Michal Sobecký

Dodal, že samotné přemístění by mělo i další výhody.

„Je pravda, že tohle řešení by zlepšilo dopravní situaci v centru města. Vyřešilo by se částečně i parkování," uvedl starosta.

Zároveň však upozornil, že autobusové nádraží není v majetku města. Vlastníkem je totiž prostějovská dopravní firma FTL. Právě její autobusy také na nádraží zajíždějí nejčastěji.

Místo budoucího autobusového nádraží v Konici?

Místo budoucího autobusového nádraží u vlakového nádraží v Konici? Foto: DENÍK/Michal Sobecký

Přesun by nic nevyřešil, zní z FTL

„Vím, že se o tom v Konici mluvilo. Po té ale záležitost usnula," řekl ředitel autobusové divize Jiří Hloch. I on se k možnému přesunu vyjádřil, zmínil však hlavně negativa takového kroku.

„V nové lokalitě není dostatek místa, chybí zde také zázemí pro řidiče. I proto, že sousední vlakové nádraží je teď zavřené," vyjádřil se Jiří Hloch, který přidal i další argumenty proti změně.

„Nic by takový přesun nevyřešil. Město by muselo vytvořil místo nádraží další zastávku. Pro lidi by celkově šlo o zhoršení dostupnosti," dodal.

Co člověk, to názor

Nejednotnost názorů však nepanuje pouze mezi lidmi, kteří by v budoucnu o výrazném zásahu do dopravy ve městě měli jednat. Také cestující se na výhodnosti či nevýhodnosti takového kroku neshodují.

„Přesun by podle mě ničemu nepomohl. Lidé s nákupem by museli letět z centra až na nádraží," odmítla přesun nádraží Zdeňka Nováková.

Naopak Jan Čerešník by úplně proti nebyl.

„Všechny autobusy tudy i tak jezdí. Chybí zde však vypsání přípojů pro cestující vlakem," podělil se o svůj názor.

Zcela jiný pak zastává Ludmila Müllerová. Ta podle svých slov považuje současnou polohu autobusové stanice za výhodnou.

„Takový přesun se mi nezdá. Myslím, že v tomhle místě, blízko centra, je nádraží ideální," zhodnotila součást strategického plá­nu.

Stěhování nádraží by se však dotklo také několika firem. Předně pak výrobního družstva Moděva. Areál společnosti totiž přímo sousedí s autobusovou stanicí. Podle Lea Doseděla by však přesunem zásadní problém nevznikl.

„Samozřejmě, s nádražím sousedíme a je to komfortní. Dnes ale stejně řada lidí jezdí spíš svými auty. Otázkou pak je, zda by autobus i nadále zastavoval v centru města," řekl předseda konického družstva Leo Doseděl s tím, že by se v případě přesunu navíc muselo vyřešit, co podniknout s plochou, která by po nádraží zůstala.

Krátce z Konice 

V Konici opraví cestu před základní školouSilnice před základní školou v Konici se konečně dočká rekonstrukce. Dlouho očekávaná oprava by měla začít už v první polovině letošního roku. „Věřím, že novou vozovku ocení nejen zaměstnanci školy, ale také rodiče. Silnice by se měla dočkat nejen opravy, ale také rozšíření. O prázdninách by pak mělo dojít k vybudování točny pro autobusy, které sem zajíždějí s dětmi," uvedl ředitel základní školy v Konici Jaromír Schön. (dm)

Autor: Michal Sobecký

ANKETA

Je podle vás přesunutí autobusového nádraží v Konici dobrý nápad?

1. Ano

29 %

2. Ne

71 %

Hlasovalo: 93     Anketa byla ukončena

24.2.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
AKTUALIZOVÁNO
Bitva z dob britsko-francouzských válek v zámeckém parku v Čechách pod Kosířem

Kam o víkendu? Na bitvu, střelbu, hody, ovoce i netopýry

Prostějovsko - Pokud ještě nemáte program na první říjnový víkend, vybrete si z naší nabídky.

Tradiční průmysl v Česku skomírá. A uvolňuje místo montovnám

Část stojírenského holdingu Vítkovice, ČKD Praha DIZ, Kovosvit MAS, jeden z následovníků Škody Plzeň Pilsen Steel i výrobce letadel Let Kunovice. To je pět tradičních značek českého průmyslu, které v současnosti čelí existenční krizi. Možná tedy v přímém přenosu sledujeme závěr transformace české ekonomiky zahájený po listopadu 1989. Kdo se včas nepřizpůsobil novým poměrům nebo se dál jednostranně orientoval na východní trhy, dnes zápasí o přežití. Svou roli v ekonomice naopak posilují podniky se zahraničními majiteli, na které často pasuje hanlivý termín montovny.

Český parašutismus je zásluhou Prostějovanů jedním z nejlepších na světě

Chicago, Prostějov – Až do amerického Chicaga vycestovali prostějovští parašutisté, aby reprezentovali Českou republiku na parašutistickém mondiálu. A nutno dodat, že v celosvětové konkurenci se rozhodně neztratili.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies