Cesta dvacet šest metrů dlouhého a tři metry širokého kolosu začala ve čtyři hodiny ráno v areálu společnosti DT Mostárna v Prostějově.

„Než jsem most dovezl až ke Hloučele, trvalo mi to něco přes hodinu,“ odhadl řidič kamionu František Drmola z Dobromilic.

Most si prožil i obtížné couvání

Z Olomoucké ulice až na místo určení totiž couval.

„Nebylo to snadné, na poslední křižovatce jsem musel odmontovat dopravní značku, abych se stočil. Nejtěžší bylo nacouvat mezi stromy,“ popsal průběh cesty šofér.

Objemný most vzbudil v ulicích města zájem.

Blesky blikaly i z oken domů

„Jednak u lidí, kteří právě odjížděli do práce, ale i v oknech blikalo docela dost blesků,“ usmál se Drmola.

Speciální jeřáb zvedl po půl deváté most na čtyřech nylonových lanech do výšky a za půl hodiny byl už na svém místě.

„Leží na gelových podložkách. Naši dělníci jej pomocí heverů umístí na milimetr přesně,“ doplnil František Sedláček, project manager společnosti DT Mostárna, která ocelový most vyrobila.

Most bude zprovozněn společně s celou cyklostezkou. Stavbaři musí dobetonovat mostní patky a vybudovat násep k mostu.