VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Obchvaty Ohrozimi a Ptení? Snad budou v rozpočtu pro příští rok

Prostějovsko – Vybudovat obchvaty Ohrozimi a Ptení se Olomouckému kraji v tomto volebním období nepodařilo. Usedlíky dál obtěžují kamiony se dřevem projíždějící úzkými cestami.

28.9.2012 2
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Jiří Sejkora

„Pila ve Ptení už zase funguje a je to znát. Kamionů, které jezdí přes obec, přibylo," řekl ve čtvrtek Zbyněk Čech z Ohrozimi. Dodal, že nejhorší to v tomto ohledu mají lidé žijící v horní části vesnice.

„Není tam chodník. A když někdo vejde do silnice, tak hrozí, že ho něco smete," popsal.

Čech zaslechl, že pozemky pro obchvat v okolí Ohrozimi už Olomoucký kraj vykoupil.

„Neděje se ale nic. Zajímalo by mě, na čem to vázne," krčí rameny usedlík z Ohrozimi.

Alois Mačák, náměstek Olomouckého kraje zodpovědný za dopravu vysvětlil, že v Ohrozimi zbývá vykoupit asi sedm pozemků.

Na čem záleží vlastní realizace?

„Obchvat Ohrozimi stejně jako plánovaný obchvat samotného Ptení jsou strategické projekty. Jejich realizace však záleží na provozu na pile Javořice," konstatoval Mačák.

Ředitel Javořice Jan Vařeka před nedávnem informoval, že pila od září zvýší objem výroby.

„Zaměstnanci začnou pracovat v dvanácti hodinových směnách. Od jara chceme přejít na dvousměnný provoz," přiblížil.

Javořice zaplatila nákladnou projektovou dokumentaci řešící dopravní obslužnost pily.

„Bylo by dobré, aby kraj obchvaty vybudovat a to i s ohledem na osobní přepravu," zamýšlí se Jan Vařeka.

Obchvat by využila i další fabrika

Jen kousek od Javořice ve Ptení sídlí další dřevařská fabrika – Agrop Nova.

„Ani jedna z firem nevyužívá ve větší míře přepravu po železnici. Materiál putuje nejvíc po silnicích a lidé si na kamiony zase začínají stěžovat," konstatoval Jiří Porteš, starosta Ptení.

Jak se daří pile?

Pila Javořice se dostala do problémů s nákupem a odbytem na počátku roku 2009. O devět měsíců později obdrželo všech zhruba dvě stě čtyřicet pracovníků výpověď. Firma pak s dluhy v řádech stovek milionů korun putovala do insolvenčního řízení. Protože věřitelé posvětili navrženým plán reorganizačních změn došlo k obnovení provozu na pile 17. října 2010. Nyní podnik zaměstnává zhruba sedmdesát lidí. Ředitel Javořice Jan Vařeka nevylučuje, že do budoucna výrobu na pile ještě rozšíří.

Náměstek Olomouckého kraje Alois Mačák doufá, že s obchvaty Ohrozimi a Ptení bude počítat krajský rozpočet pro příští rok. O jeho konkrétní podobě rozhodnou noví zastupitelé po podzimních volbách. Stavby mají přijít na stovky milionů korun. Bez evropských dotací se je zrealizovat podle všeho nepodaří.

Autor: Radim Havlík

28.9.2012 VSTUP DO DISKUSE 2
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Tajemník prostějovského magistrátu Lubomír Baláš

Volbu Baláše zpochybňuje krajská opozice. Prověřte to, píše ministrovi

Předávání prstenu  svatebnímu páru roku Evě a Martinovi Motlovi v Uherském Hradišti.
5

Svatební pár roku už má svůj briliantový prsten

Chystejte plavky! Víkend bude letní, pak přijdou tropy

Letní teploty a většinou slunečná obloha čeká o víkendu obyvatele Olomouckého kraje.

Řidička fiatu nedala přednost opelu, tři zranění

Hned tři zraněné má na svědomí nehoda na křižovatce silnic mezi Vrbátkami, Prostějovem a Dubem nad Moravou.

Šofér odbočil do předjíždějící vozu, ten rozbil další auto

Poničením tří aut skončila středeční nehoda v Čechách pod Kosířem.

Chceme větší bazén! Pod peticí přibývá podpisů

S nemalým úspěchem se setkala petice požadující nový, padesátimetrový bazén v Prostějově. Jen na internetu jsou pod ní podepsané čtyři stovky lidí, dohromady i s papírovými archy se už jejich počet přehoupl přes tisíc. 

Předvolební speciál deníku: Jak splnila vláda své sliby?

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies