„Předkladatelé projektů budou vyrozuměni dopisem, jak mají dál postupovat,“ informovala Stanislava Klvaňová, vedoucí oddělení grantových schémat olomouckého krajského úřadu. Penězi na granty na podporu vzdělávání přispívá Evropský sociální fond a rozpočet České republiky. Do roku 2015 se v Olomouckém kraji rozdělí jedna miliarda korun. „Do roku 2010 bude pravděpodobně jedna výzva ročně na tyto a podobné granty,“ doplnila Klvaňová.

Školy a instituce si tak přijdou na desítky milionů korun na podporu vzdělávání pedagogického sboru a na zvyšování kvality ve vzdělávání.

Z Prostějova bylo úspěšné Gymnázium Jiřího Wolkera, které na dva projekty Pohyb pro všechny a využití informačních technologií při výuce matematiky získá čtyři a 4,3 milionu korun. Reálné gymnázium a ZŠ města Prostějova získá na implementaci školního vzdělávacího programu s využitím digitalizace a informační techniky 2,3 milionu, Cyrilometodějské gymnázium na rozvoj klíčových kompetencí pedagogů necelého 3,5 milionu korun. Střední průmyslová škola oděvní získá na moderní odbornou výuku devět milionů korun.

Příspěvková organizace Schola servis, která se stará o další vzdělávání pedagogických pracovníků, dostane příspěvek 5,8 milionu korun na školicí program pro kantory na výuku výtvarné výchovy a 8,4 milionu na evaluační centrum a samostatný program pro vzdělávání učitelů Sport a věda získá 6 milionů korun. Jeho cílem je prohlubování znalostí vyučujících tělesné výchovy na základních a středních školách a zavádění nových poznatků do výuky v kontextu moderních trendů v tradičních zemích Evropské unie.

Nejúspěšnější v návrzích byla příspěvková organizace Schola servis. Ve výběru má organizace dva projekty. V jednom se učitelé proškolí, jak nově přistupovat k výuce výtvarné výchovy na základních školách, druhým je regionální evaluační centrum, které by mělo vzniknout v Olomouci. „Jde o to, aby měly všechny školy přístup k údajům o dopadech učiva na žáky i učitele,“ vysvětlil statutární zástupce Schola servisu Ladislav Pochyla.

„Náš projekt bude na tři roky a zkvalitní výuku na naší škole,“ vysvětlil Jiří Snášel ředitel SPŠ oděvní v Prostějově. Školou navržený program má nově, atraktivně a moderně podávat odbornou výuku v oděvnictví. „Protože trendem je odchod výroby oděvů z republiky, zaměřujeme se na návrh, modelování a design oděvů a následný prodej a marketing prodeje,“ vysvětlil Snášel s tím, že se škola snaží mít tyto dvě fáze oděvnického oboru podpořeny nejmodernější počítačovou a technickou úrovní.

Gymnázium Jiřího Wolkera chce podpořit pohyb u mladých lidí a zefektivnit výuku matematiky. „Pohyb pro všechny je vzdělávací program pro učitele, jehož snahou je zvýšit motivaci žáků k výuce tělocviku a zatraktivnění sportu obecně,“ uvedl ředitel gymnázia Michal Šmucr. Podle něj se zaměří na nové sporty nebo na vyvolání zájmu o pohyb mezi dětmi, které nemají pro sport vrozené dispozice a z tělesné výchovy utíkají. Pomocí nejmodernější výpočetní techniky také chtějí na gymnáziu také zefektivnit matematiku i ve spolupráci s informatikou.