„Vytíženost vlakových spojů byla na této trase dobrá. Za komunistů přijel vlak do Chornic a rozjel se na tři strany, pak ho úplně zrušili. Zrušení vlaků je nesmysl. Už tak tady mají lidé problém s hledáním práce, a pokud nemají auto, tak i s dojížděním do zaměstnání. Doufám, že to nedopadne jako před rokem, kdy slibovali vlaky obnovit, a nic z toho nebylo," míní Petr Tichý.

Vlaky se vrátí na železnici mezi Dzbelem a Chornicemi v polovině prosince, kdy začne platit nový jízdní řád. Na obnově spojů se s Českými drahami dohodl Olomoucký a Pardubický kraj.

„Po několikaletém přerušení provozu dochází k obnovení vlakové dopravy v úseku Dzbel – Chornice. Nově pojedou čtyři páry osobních vlaků," informovala Kateřina Šubová, regionální mluvčí Českých drah.

„V pracovní dny pojedou vlaky v 6.35 a v 16.17, v 8.17 a v 18.17 každý den až do Moravské Třebové. Zpět do Dzbele jedou v pracovní dny v 6.15, v 8.12 a v 15.56, o víkendu v 7.12 a denně v 17.56," upřesnila časy vlakových spojů Kateřina Šubová.

Záleží i na návaznosti vlaků,  říká starostka

Vrácení vlaků na trať Dzbel – Chornice vítá i starostka Dzbele Jana Konečná.

„Pokud začnou vlaky znovu jezdit, bude to jenom dobře, i když lidé už si za ty roky odvykli a naučili se využívat jiné možnosti dopravy. Také bude záležet na tom, jak na sebe budou vlaky navazovat," uvedla.

O obnovení spojů na této trati usiloval Olomoucký kraj.

„Zrušení vlaků zavinil Pardubický kraj optimalizací dopravy, kdy vlakové spoje nahradily autobusy. Tím poškodil i náš kraj. Proto jsme donutili zástupce Pardubického kraje zhotovit studii o mezikrajské dopravní obslužnosti, která nám má zajistit, aby se nic takového už nestalo. Chceme napravit chyby, které Pardubický kraj způsobil," vyjádřil se Alois Mačák, první náměstek hejtmana Olomouckého kraje.

Zároveň dodal, že kraj chce trať mezi Dzbelem a Chornicemi určitě zachovat.

„Budeme tolerantní a trpěliví, protože víme, že vinou Pardubického kraje se lidé naučili cestovat jinak a může trvat, než se znovu naučí využívat vlak," uvedl Alois Mačák.