VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Ponížení u pokladny aneb Ukaž tašku!

Prostějov - Ve značně nepříjemné situaci se před týdnem ocitla Dana R. z Prostějova. Šedesátiletou ženu osočila pokladní v Penny Marketu při placení, že drobné zboží, které zahlédla v její tašce, ukradla u nich v obchodě.

17.7.2008
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto:

Nechala ji odvést stranou a personál marketu přivolal policii. Vysvětlení penzistky, že věci si přinesla s sebou, nebral nikdo v potaz.

„Bylo to pro mě velmi trapné. Lidé kolem se na mě dívali jako na zlodějku. Poté, co dorazila policie, jsem si nechala prohledat tašku, v níž jsem měla mimo jiné čokoládové tyčinky a kávu," popsala incident Dana R.

„Po projetí čárového kódu se potvrdilo, že jsem zboží zakoupila v jiném obchodě,“ popsala dále anabázi, která trvala skoro hodinu a při níž se její pětiletý vnuk rozplakal.

„Nakonec mi prodavačka řekla, že se mi neomluví. Postupovala prý správně,“ poznamenala rozhořčeně.

Vedení Penny Marketu se ve středu k incidentu nevyjádřilo. Neodpovědělo ani na předem avizované otázky, zda je běžnou praxí, že jeho zaměstnanci zákazníkům kontrolují obsah tašek, jak při tom postupují a zda se v případě mýlky zákazníkům alespoň omlouvají.

Podobné případy nejsou v Prostějově rozhodně ojedinělé. Výjimečná pak není ani situace, kdy neprávem nařčený člověk, než aby čekal potupně na policii, se raději podvolí prodavačům nebo ochrance, a věci v zavazadle si nechá zkontrolovat.

Podle tiskové mluvčí Sdružení na obranu spotřebitelů Ivany Pickové to však personál od zákazníků nemůže žádat.

„Nikdo kromě státních policistů nemá právo nahlížet nakupujícím do tašek a kabelek nebo je dokonce legitimovat. Pokud po nich například ochranka, která není nic jiného než uniformovaný pracovník obchodu, chce ukázat tašku, měli by to odmítnout,“ tvrdí mluvčí.

„Stojí to za to. Obchodníkům by se neměla dávat příležitost zacházet dál, než jim povoluje zákon. Na druhou stranu chápu ponížení a stres, který člověk čekající před desítkami lidí na policii prožívá,“ dodala Ivana Picková, podle níž by v případě prokázání neviny zákazníka měla být omluva pracovníků obchodu naprostou samozřejmostí.

Také zaměstnanci prostějovského hypermarketu Tesco občas požádají zákazníka o předložení tašky.

„Děláme to opravdu ve výjimečných případech, kdy máme důvodné podezření, mnohdy doložené kamerovým systémem, že zákazník něco ukradl. Pokud se podezření neprokáže, je naprosto běžné, že se prodavač zákazníkovi omluví,“ ujistila tisková mluvčí Tesca Jana Matoušková.

Prostějovští policisté vyjíždí na zavolání obchodníků někdy i několikrát týdně. „Většinou se jedná o opravdové zloděje. Lidé, kteří nic neukradli, raději své věci prodejcům ukážou,“ potvrdila prostějovská policejní mluvčí Alena Nedělníková.

Lidé, po nichž prodejci neoprávněně požadují předložení tašek či osobních věcí a čekají na příjezd policie, mohou po obchodníkovi v případě zmeškání důležitého obchodu či schůzky požadovat ušlý zisk. „Hodně těžko se to ale prokazuje,“ podotkla Nedělníková.

Autor: Kateřina Slouková

17.7.2008 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto

Voda z vlastní studny - na kolik přijde

Ilustrační foto.

Město zateplí panelák v Kostelecké. Za devět milionů korun

Ředitelka prostějovského kina: Chci z foyer kavárnu a lepší propagaci

Vtisknout jinou tvář, oživit kino, v něčem zase navázat. Plány Barbory Prágerové, ředitelky prostějovského kina Metra 70 jsou různorodé.

V Žešově vylepší hřiště, přibudou toalety, krb i posezení

Nového zázemí se dočkají sportovci v Žešově. Rada města Prostějova totiž dala zelenou projektové dokumentaci na vybudování zbrusu nového vybavení hřiště právě v této městské části.

Lidé kritizují novou křižovatku v Olomoucké: čekáme déle, semafory škodí

Prostějov – Kritika před rekonstrukcí, ale i po ní. Řeč je o úpravách křižovatky ulic Olomoucká a E. Valenty v Prostějově.

Kostelečtí fotbalisté vyhlásili sbírku na opravu areálu

Děravá střecha, zastaralé umývárny a bortící se betonový plot, tak to jsou největší problémy, které momentálně trápí kostelecké fotbalisty. Klub se nyní rozhodl získat peníze na opravu areálu, a to poměrně netradičním způsobem – veřejnou sbírkou.

Předvolební speciál deníku: Jak splnila vláda své sliby?

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies