Některá auta pak pamatují už jen nejstarší z nás, jiná se teprve nedávno stala skutečnými veterány.

„Dorazil jsem americkým Buickem z roku 1936. Je to čtyřlitr a může jet až sto dvacet mil v hodině," uvedl například Hubert Grmela, účastník a zároveň spolupořadatel jízdy pravidelnosti.

Ta, jako už tradičně, nese název Z Lázní do lázní. Jak už název napovídá, závod začíná ve Skalce a končí ve Slatinicích. Tentokrát však účastníci museli dorazit poněkud jinou cestou, průjezd z Kostelce do Čech pod Kosířem je totiž nyní uzavřený.

Na návštěvnost to však vliv příliš nemělo.

„Počasí nám přeje, rok od roku je také akce oblíbenější," uvedl spokojeně Hubert Grmela. Přestože pak na událost kromě něj jezdí řada lidí pravidelně, jiní si v neděli užili premiéru.

„Jsem zde letos poprvé, nepřijel jsem ale závodit. Jen obdivovat tu krásu," prozradil Oldřich Lošťák, který dorazil se vnukem, ale také se škodou-kabrioletem z přelomu padesátých a šedesátých let.

Právě Škody byly mezi nejčastějšími vozidly, které se zúčastnily jak závodu, tak přehlídky v zámeckém parku.

Mezi ty starší patřila právě ta pana Lošťáka, k nalezení ale byly také Škody 105 a 120. I ty už překračují třicetiletou hranici a tedy jednu z podmínek pro označení veterán.

Další lidé by ale dali přednost jiným značkám.

„Pokud bych si měl vybrat, tak nějakou Tatru," prozradil Radoslav Holubek.

Pro něj není akce ničím novým, dvanáctý ročník historické rallye Z Lázní do lázní pro něj není zdaleka prvním.

„Přicházíme se podívat každý rok. Máme zde spoustu známých," sdělil.