Na kompletní trasu, která spojí centrum města s katastrem Držovic, si ale budou muset ještě nějaký čas počkat. Nepotěší je ani skutečnost, že trasa nepovede až k držovickému hypermarketu Tesco. Starostka Držovic totiž neví, jak k němu stezku dovést.

„Trasa, na níž dělníci pracují, začne za odbočkou v Olomoucké ulici k fotbalovému centru a skončí za mostem přes Hloučelu,“ informoval vedoucí městského odboru rozvoje a investic Antonín Zajíček.

Na stavbu se podařilo získat dotace a přijde na pět milionů. Zkolaudována bude ještě letos. Projekt kompletní stezky až k obchodnímu domu Tesco závisí jednak na úpravách železničního přejezdu v Olomoucké ulici a pak i na dohodě s Držovicemi.

„Zatímco kraj má dokumentaci k přejezdu hotovou a nabízí dobré řešení tamní situace, součinnost na projektu s vedením Držovic je minimální,“ srovnal Zajíček.

Za této situace bude muset radnice dovést cyklostezku podle jeho slov jen k čerpací stanici na hranici Prostějova a Držovic.

„Proč skončí právě u benzínky? Vždyť v těch místech plánuje Prostějov vybudovat severní spojku. Přijde mi to nelogické. Nevím, jak odtamtud pokračovat dál,“ vrtí hlavou starostka Držovic Blanka Kolečkářová.

Tvrdí, že město mělo trasu vybudovat na druhé straně ulice.

„Tuto variantu jsme samozřejmě zvažovali. Jednoznačně více cyklistů však míří na sídliště E. Beneše a do biokoridoru Hloučela, než na druhou stranu. A severní spojka bude jistě méně frekventovaná, než silnice z rychlostní komunikace do města,“ vysvětlil Zajíček.

Na cyklostezce, která má spojit centrum Prostějova s hypermarketem Tesco, jeho odbor pracuje již třetím rokem.

„Trasu lze dovést až sem. Řešení známe,“ ubezpečil.

Lidem tak nezbývá než doufat, že ho najde i starosta Kolečkářová.

„Jízda na kole k Tesku je katastrofální. Je to boj o holý život!“ vyjádřil se ve webové diskusi na stránkách Prostějovského deníku například čtenář pod značkou Kolchar.