Hlavní práce byly hotové již koncem října.

„V celé délce je již položená poslední, třetí vrstva asfaltobetonu,“ potvrdil ve čtvrtek morkovický starosta Pavel Horák. Kompletní jsou už také úpravy na kovových mostech přes Švábský a Pačlavský potok a přes Tištěnku a Hanou.

„Pokládali jsme zde mostovky z modřínových fošen a montovali zábradlí,“ upřesnil Horák.

Nyní stavební dělníci dokončují poslední terénní úpravy.

„V těchto dnech pracujeme na vodorovném značení,“ konstatoval ve čtvrtek starosta obce. Otevření cyklotrasy je v plánu v průběhu příštího měsíce.

„Kolaudaci chystáme v prosinci, aby stezku mohli v zimě využívat běžkaři,“ dodal Horák.

Slavnostní otevření bude na jaře

Slavnostní zprovoznění cesty, které se mělo uskutečnit v listopadu, však radní odsunuli na jaro příštího roku.

„Nakonec jsme se dohodli, že dělat slavnost před Vánocemi nemá cenu a bude lepší ji posunout na dobu, kdy bude příznivější počasí,“ vysvětlil Pavel Horák s tím, že o přesném termínu se teprve jedná.

„Jsem rád, že se cyklostezka otevře už v zimě. Určitě na ni vyrazím na lyžích,“ těší se Petr Noha z Prostějova, který jezdí do Morkovic za rodinou.

Na kolik cyklostezka přijde?

Výstavba cyklostezky představuje investici 25 milionů korun. 18 milionů korun zaplatí Státní fond dopravní infrastruktury, zbytek nákladů si mezi sebou rozdělí obce, jimiž cyklostezka povede. Konkrétně jde o Uhřice, Prasklince, Koválovice-Osíčany, Tištín a Dřevnovice.

Celková délka trasy s hladkým povrchem je jedenáct a půl kilometru. Stezka je obousměrná a široká dva metry. V místech křížení se stávajícími účelovými a místními komunikacemi vyrostou středové ostrůvky, které znemožní vjezd motorovým vozidlům. Obce si od cyklostezky slibují zvýšení cestovního ruchu a také zachování dopravního koridoru.

HANA MASAŘÍKOVÁ